Kleur- en puzzelgidsen

De kleur- en puzzelgidsen vormen een belangrijk onderdeel in het portfolio van Slim Communiceren. De gidsen bestaan uit verschillende puzzels en/of kleurplaten die passen bij de doelgroep. Slim Communiceren maakt de gidsen voor goede doelen, zorgcentra en ondernemers. De laatste – commerciële – variant is zowel leverbaar voor kinderen als volwassenen.

 

Kleur- en puzzelgidsen voor goede doelen

Stichting Opkikker organiseert Opkikkerdagen voor gezinnen met een langdurig ziek kind. Voor deze stichting geeft Slim Communiceren speciale puzzel- en kleurgidsen uit. Deze gidsen worden in ongeveer veertig regio’s aangeboden aan Nederlandse ziekenhuizen. In de gidsen staan puzzels, spelletjes en kleurplaten voor kinderen van alle leeftijden. Zo kunnen zij, als ze langdurig in het ziekenhuis liggen, in kleuren en puzzelen wat afleiding vinden.

 

Slim Communiceren benadert lokale adverteerders om te adverteren in de editie die uitkomt in hun regio. Een deel van de advertentie-inkomsten doneren we aan Stichting Opkikker.

 

Daarnaast werken we samen met Stichting Het Vergeten Kind, die zich inzet om het welzijn van kinderen in opvanglocaties te verbeteren. Ook voor deze stichting verzorgen wij tal van producten, waaronder kleur- en puzzelgidsen, en doneren we een percentage van de advertentie-inkomsten.

 

Kleur- en puzzelgidsen voor zorgroepen

Slim Communiceren is er ook voor ouderen in verzorgingshuizen. Voor deze doelgroep verzorgen wij sinds jaar en dag de Ouderenpuzzelgids, vol leuke kruiswoordraadsels, doorlopers etc. Veel zorginstellingen, zoals bijvoorbeeld (thuis)zorgorganisatie ZINN, maken van deze gids gebruik.

 

Kleur- en puzzelgidsen voor ondernemers

Ook voor ondernemers ontwikkelen we kleur- en puzzelgidsen. De gidsen in A4-formaat tellen 32 pagina's. Al naar gelang de doelgroep kun je als ondernemer kiezen uit verschillende binnenwerken boordevol rebussen, puzzels, kleurplaten, moppen, raadsels etc. Uiteraard is de vormgeving en papiersoort van uitstekende kwaliteit.

 

Daarnaast kies je zelf een omslag. Daardoor geef je je klanten een 'eigen' gids mee, waar zowel volwassenen als kinderen heel lang plezier van zullen hebben. En niet te vergeten: je bedrijf of organisatie ligt nog vele maanden in het zicht bij je klanten thuis!

 

De commerciële gidsen worden bijvoorbeeld door autobedrijven ingekocht om kinderen te vermaken tijdens een bezoek met hun ouders aan de showroom. “Als je de kinderen hebt, heb je de ouders ook!”

 

Benieuwd naar de mogelijkheden? Of geïnteresseerd in voorbeelden van bedrijven of organisaties die je zijn voorgegaan? Wij informeren je graag!